Övergång till Slutsats för utbildningsuppsats Utbildning i skolor under en SARS-CoV-2 Coronavirus COVID-pandemi i Georgia. Det hjälper oss att enkelt förstå och hantera alla problem och skapar balans genom hela livet i alla aspekter, slutsats för utbildningsuppsats. Coronaviruset har påverkat utvecklingsländernas utbildningssystem ansikte mot ansikte. Amsterdam: Atlantis Press. teknik i varje offentligt klassrum för övergripande studentexpertis tillsammans med lärare som införlivar sociala medier i läroplanen definierar nya eller förnyade pedagogik. Du kanske också gillar. Skolorna bör spåra de elever som inte återvänder till skolan och även om länderna återhämtar sig från covid kan föräldrar vara rädda för att skicka tillbaka sina barn till skolan så att utforma strategier för att uppmuntra föräldrar att skicka tillbaka sina barn till skolan Tiruneh,
Typer av slutsatser
av Keyla Simoes Praia Grande, São Paulo, Brasilien. Vissa människor säger att utbildningssystemet är den enda kritiska faktorn för ett lands utveckling. I vilken utsträckning håller du med eller inte håller med om detta påstående? Klicka här för att läsa eller skriva kommentarer. Gå med och skriv din egen sida! Det är lätt att göra. Klicka bara här för att återgå till IELTS Essay Feedback Forum. Utbildningsinstitutioner har ett ansvar att avskräcka studenter från att ägna sig åt studieområden där de sannolikt inte kommer att lyckas. I vilken utsträckning håller du med eller inte? Utbildning är lika viktigt som mat och tak över huvudet. Det spelar en viktig roll för att forma ens karriär. På senare tid har många studenter inte kunnat fortsätta sin karriär genom sitt relevanta studieområde på grund av brist på ordentlig vägledning.
I denna uppsats vill jag ge mina synpunkter på betydelsen av att utbildningsinstitutioner hanterar denna känsliga fråga. Education Institute behöver inte bara ge utbildning utan skapa medvetenhet bland studenterna om olika karriärer som rör deras intresseområde. Till att börja med bör skolor bedriva aktiviteter för att ta fram talangen hos ett barn och visa karriärer relaterade till det. Utöver det, slutsats för utbildningsuppsats, de bör involvera sina föräldrar för att stödja dem och genomföra regelbundna rådgivningssessioner för dem. För det andra bör varje institution obligatoriskt tillkännage stipendieplatser.
Det hjälper till att bilda grupper med riktiga talanger. Dessa människor ger säkert instituten berömmelse och alla institut ser fram emot detsamma. Slutligen är den mest omdiskuterade punkten på senare tid att utrota kvotbaserade antagningar för minoritetsgrupper i samhället. Så småningom, genom att göra detta, kan de flesta behöriga studenter få studera och inte den som går in genom någon kvot. Å andra sidan kommer vi att finna många utbildningsinstitutioner som är korrupta. Till skillnad från andra länder kräver indiska välrenommerade skolor donationer och höga avgifter som en medel- och lägre medelklass människor inte har råd med. Men många av dem efter avslutad gymnasieskola väljer de kurser beroende på deras avgiftskapacitet och inte deras kaliber.
Denna situation har fått tusentals studenter att begrava sina drömmar. Sammanfattningsvis kan utbildningsinstitutioner göra eller bryta en karriär. Det anses vara en helig plats för varje student och varje steg som institutet tar påverkar studenternas liv. Så att ge rätt vägledning till alla elever borde vara deras främsta fokus, detta kan ge välstånd till samhället som helhet. av Hasan mustafa Brisbane,QLD, Australien. Vissa tycker att endast studenter som får de bästa akademiska resultaten bör belönas. Andra säger att elever som visar förbättringar belönas? Diskutera slutsats för utbildningsuppsats synpunkter och ge din åsikt. Det är obestridligt att belöningar och incitament motiverar individer att fortsätta arbeta för bättre resultat och förbättringar.
Studenter, slutsats för utbildningsuppsats, behöver särskilt denna motivation att koncentrera sig och hålla fokus i sina studier. Det är det enda möjliga sättet genom att belöna dem för deras prestationer och ansträngningar oavsett om de har högre poäng eller studenter som visar förbättringar i sina studier. Elever på alla nivåer försöker förbättra sig när de har en känsla av att deras hårda arbete kommer att uppskattas. Många universitet och högskolor har belöningar och stipendieprogram så att studenter kan känna sig uppskattade för de insatser de har gjort. Följaktligen spelar dessa små incitament och belöningar en oumbärlig roll senare i deras karriär och praktiska liv. Å andra sidan hoppar många studenter också av från skolor och universitet bara för att de inte uppskattas och uppmuntras att slutsats för utbildningsuppsats hårt så att de håller fokus tills de avslutar sina studier.
Men för det mesta blir genomsnittliga och svaga elever avskräckta och mobbade i skolor och universitet, slutsats för utbildningsuppsats. Som ett resultat bestämmer de sig för att hoppa av slutsats för utbildningsuppsats ge upp. Följaktligen slutar de med att arbeta i fabriker som ett arbete med känslan av underlägsen komplex. Universitet och skolor måste göra några ändringar i sin policy för att ta itu med dessa frågor och vidta lämpliga åtgärder på ett väl och balanserat sätt för att belöna alla studenter eftersom alla har rätt att få en bättre slutsats för utbildningsuppsats. Klicka här för att skriva kommentarer.
Vissa tycker att skolor bör välja elever efter deras akademiska förmågor, medan andra anser att det är bättre att ha elever med olika förmågor som studerar tillsammans. Diskutera båda åsikterna och framför din egen åsikt. Få individer uppmanar skolan att välja elever utifrån deras akademiska profil, medan andra förespråkar det med olika förmågor. Vissa barn föds med medfödda förmågor, och vissa lär sig med erfarenhet. Även om båda är viktiga för samhällets utveckling, anser jag att elever inte bör diskrimineras på grund av sina akademiska förmågor.
Smarta och intelligenta studenter representerar landets ansikte. I skolan lär de sig att hantera ekonomiska problem, fattigdom och sysselsättningsfrågor. Om de inte får möjligheter att lära sig hantera dessa rudimentära frågor, slutsats för utbildningsuppsats, då kunde ett land observera en nedgång i den totala tillväxten. Det är bara möjligt om eleverna är segregerade utifrån deras akademiska profil och intresse. Lärare kan ägna stor uppmärksamhet åt dem, vilket skulle hjälpa dem att växa akademiskt. Det har bevisats empiriskt att om elever väljs ut utifrån sina förmågor kan de prestera bättre i alla aspekter, slutsats för utbildningsuppsats.
Omvänt är det inte prisvärt att undervisa elever utifrån deras förmågor. Om man undervisar båda typerna av elever tillsammans kan svaga elever få motivation från dem, vilket så småningom kan öka färdigheter och förmågor. Jawarlal Nehru, Indiens förste premiärminister sa, "land kan bara blomstra när utbildningsinstitutet slutar diskriminera studenter och undervisar dem lika. Så småningom kommer undervisning utan diskriminering att skapa en pool av individer med olika färdigheter, vilket kan öka slutsats för utbildningsuppsats ett lands tillväxtutsikter.
Sammanfattningsvis är det klokt att ge råd och uppmuntra smarta studenter, samtidigt som vi inte bör försumma andra. Studenter är framtidens byggstenar. Min personliga åsikt skolor bör inte diskriminera elever baserat på deras förmågor. Vissa tycker att alla universitetsstudenter ska studera vad de vill. Andra menar att de bara ska få studera ämnen som kommer att vara användbara i framtiden, till exempel de som rör naturvetenskap och teknik. Diskutera båda dessa åsikter och ge din egen åsikt. Numera är fler och fler studenter omedvetna om hur de ska välja huvudämne.
De tänker om de behöver välja det ämne de älskar eller välja det ämne som är bra och användbart för samhället i framtiden. Det råder ingen tvekan om att det finns några fördelar med att studera en huvudämne handlar om teknik och vetenskap. Om de flesta av studenterna läser den här typen av huvudämne kommer det att ske en kraftig ökning av den tekniska utvecklingen, produktiviteten kommer att förbättras och producera mer högteknologiska produkter, som ett resultat, slutsats för utbildningsuppsats, levnadsstandarden blir bättre än tidigare och den kommer att öka den ekonomiska tillväxten. Dessutom kan studenter få hög lön om de hittar ett jobb som kräver mycket kunskap om teknik eller naturvetenskap.
Å andra sidan tycker de andra att eleverna behöver studera ämnet som de älskar det. Dessutom har olika människor olika favoritinriktningar, inte alla studenter läser bara teknik och naturvetenskap, det kan få samhället att utvecklas på många olika sätt, såsom litteratur, konst, sport. Sammanfattningsvis tror jag att eleverna måste välja det ämne de älskar, anledningen till detta är att eleverna kan ha mer incitament att studera och de kan ha ett bra betyg i sin tenta. Jag tror att universitetet skulle kunna lägga till några ytterligare ämnen om teknik eller naturvetenskap för studenter som inte lär sig dessa, låta eleverna lära sig lite kunskap om teknik eller naturvetenskap.
Hej, kan du ge mig feedback på min uppsats? Vad ska jag förbättra för att nå bandet ? Prov och prov är ett centralt inslag i skolsystemen i många länder. Tycker du att de pedagogiska fördelarna med att testa överväger eventuella nackdelar? Att bedöma elever innefattar många metoder; Men flertalet läroanstalter anser att undersökningar är de mest effektiva. Även om testsystem används i många länder och har många fördelar, har detta system blivit föråldrat och förfallet. Oftast är proven i skriftlig form bestående av prov och teoretiska frågor, därför spelar praktiska färdigheter och kritiskt tänkande en mindre roll i bedömningen.
Genom att fylla på för examen kommer forskare bara ihåg information under kort tid, samtidigt kan praktiskt lärande ge mycket mer effektiva resultat. En annan nackdel med testsystemet är felaktiga provresultat eftersom forskare utsätts för press under begränsad tid och strikta villkor. Det fanns många fall där elever klarade sin examen och fick mindre poäng än sina verkliga kunskaper och förmågor. Vissa människor hävdar att skriftlig bedömning ger effektiva studier genom att spåra framstegen och öka konkurrensen mellan studenter, slutsats för utbildningsuppsats. Detta kan dock ge upphov till konflikter mellan elever eller elever och deras föräldrar, mindervärdeskomplex och andra konsekvenser. Dessutom kan olika inställning hos lärare till elever leda till orättvisa resultat.
Utbildning är den enskilt viktigaste faktorn i utvecklingen av ett land, slutsats för utbildningsuppsats. Håller du med? Sokrates sa en gång "det enda goda är kunskap och det enda onda är okunnighet". Det finns en ökande debatt om huruvida utbildning ska ses som den viktigaste faktorn när det gäller utvecklingen av ett land eller inte. Min tanke i denna fråga är att utbildning är och alltid kommer att vara den viktigaste faktorn i alla samhällen. Nedan kommer följande uppsats att diskutera varför utbildning är viktig för en nations ramar, och hur kan miljöframtiden vara i fara utan välutbildade medborgare.
För det första, utan utbildning, kommer de professionella tillgångarna i ett land inte att förbättras. Professionella är en del av strukturen i ett land. Utan dem, slutsats för utbildningsuppsats, alla nationens resurser är i fara. Resultaten av att inte ha slutsats för utbildningsuppsats väldesignade utbildningssystem är helt negativa. Som kriminalitet, överbefolkning, slutsats för utbildningsuppsats, fattigdom, låg medellivslängd, låg standard på sjukvården med mera. Därför investera i utbildning slutsats för utbildningsuppsats grundläggande för utveckling och tillväxt, slutsats för utbildningsuppsats.
mina hjälteuppsatser
Utbildning har varit grundpelaren i utvecklingen i varje land, så utbildning är det viktigaste för alla länders utveckling och tillväxt. Utbildningssystemet har påverkats av flera utmaningar, allt från förändringar i läroplanen till att lägga ner utbildningssystemet på grund av utbredda pandemisjukdomar Owusu-Fordjour et al. UNESCO lanserar metoder för distansutbildning och når studenter som är mest utsatta. Enligt UNESCO, över 1. I Niranjan, studerade att covid påverkade inte bara den övergripande ekonomin och vårt dagliga liv, utan också känslomässig, mental och fysisk hälsa, även förluster i nationella och internationella affärer, dåligt kassaflöde på marknaden, låsta nationella och internationella resor ; dessutom störningar av firandet av kulturella och festliga evenemang, stress bland befolkningen, stängningar av hotell, restauranger, religiösa platser och nöjesställen Evans, I många utvecklingsländer har den ekonomiska chocken kommit först, eftersom regeringar har låst in sina ekonomier för att minska infektionshastigheten.
Som ett resultat lider utvecklingsländerna sin största ekonomiska nedgång och stängningar av deras utbildnings- och transportsystem Haleem et al. Lösningar för distansundervisning innehåller plattformar, utbildningsapplikationer och resurser som syftar till att hjälpa föräldrar, elever och lärare. Digitala lärandehanteringssystem, massiva öppna onlinekursplattformar och självstyrt lärandeinnehåll UNESCO, en. Men på grund av bristande internetanslutning är informationsteknik, utbildningsmaterial och digital teknik på distans svårt för lärare, elever och familjer i utvecklingsländerna Mustafa. Vissa utvecklingsländer ger klasser via radio, tv och onlineplattformar.
Men de fattigaste familjerna och eleverna har inte radio, tv och andra apparater för att komma åt resurserna och lära sig hemma. Så, vissa utvecklingsländer tillhandahåller resurser som läroböcker, radioapparater, utrustning och studieguider till de fattigaste eleverna Mustafa, I denna studie, effekterna av coronavirus på utbildningssystemet, effekterna av covid på barn, elever, lärare och föräldrar, de rekommenderade lösningarna om kontinuiteten i utbildningssystemet under covid, onlineutbildningsutmaningar och möjligheter, och utbildningssystem efter att artiklar om coronavirus har granskats och diskuterats. I världen har de flesta länder tillfälligt stängt barnomsorg, dagis, grund- och gymnasieskolor, högskolor och universitet för att kontrollera spridningen av covid-pandemin TUAC Secretariat Briefing, COVID påverkar inte bara elever utan också lärare och föräldrar över hela världen värld.
UNESCO rapporterade att över 1. Som Pujari påverkar covid hela utbildningssystemet, undersökningar och utvärderingar, start av ny termin eller termin och det kan förlänga läsåret. Pandemin av covid-pandemin påverkar skolor, elever, lärare och föräldrar. Covid-krisen ökar den sociala ojämlikheten i skolan. Elever från mer gynnade föräldrar går i skolor med bättre digital infrastruktur och lärare kan ha högre nivåer av digital teknik. Vissa skolor kan vara väl rustade när det gäller digital teknik och utbildningsresurser. Missgynnade elever går i skolor med lägre IKT-infrastruktur och utbildningsresurser Di Pietro et al.
Efter covid går mer gynnade elever i skolor för att ta till sig onlineinlärning. Skolor i missgynnade landsbygdsområden saknar den lämpliga digitala infrastruktur som krävs för att ge undervisning på avstånd. Det finns också en betydande skillnad mellan privata och offentliga skolor i teknik och utbildningsresurser. I de flesta länder är privata skolor mer effektiva än offentliga skolor. I Woday et al. Distansundervisning är en lösning för att fortsätta utbildningssystemet, men det är svårt i utvecklingsländer eftersom många föräldrar inte själva har gått i skolan och det saknas nödvändig informations- och kommunikationsteknik IKT-infrastruktur, datorer, radio och tv för att tillhandahålla distansutbildning.
Tillgång till datorer och tillgång till internet är grundläggande för framgångsrik distansundervisning. Detta är inte garanterat för alla elever i utvecklingsländer Zhang, personal och lärare bör också känna till online undervisningsplattformar. Lärare brottas med svårigheter inom teknikområdet och bristande tillgång till infrastruktur. Den fysiska skolans nedläggning och genomförandet av distansundervisning leder till att eleven spenderar mindre tid på lärande, stress och bristande inlärningsmotivation Di Pietro et al. Studenter från mindre gynnade bakgrunder led mycket under covid än gynnade studenter Di Pietro et al.
För att kontrollera spridningen av coronaviruset har de flesta länder arbetat för att uppmuntra föräldrar och skolor att hjälpa elever att fortsätta lära sig hemma genom distansutbildning UNESCO, en. Regeringarna rådde eleverna att lära sig av radio- och tv-lektioner som kan nås hemma. Radio- och tv-lektionerna kan fungera för vissa barn och elever i stadsområden, men de flesta föräldrar på landsbygden har inte tillgång till radio- och tv-lektioner. Skolorna i stadsområden undervisar sina elever på distans genom att ladda upp uppgifter, böcker och läsmaterial via Google Classroom, e-post, sociala medier och andra applikationer. I vissa stadsområden, även om distansundervisning tillhandahålls på grund av bristande övervakningsstrategier kanske vissa elever inte använder det korrekt.
Privatskolor skickar läromedel direkt till föräldrar via sociala medieplattformar. Det är skillnad mellan skolor på landsbygden och i städerna och de offentliga och privata skolorna för att eleverna ska lära sig hemifrån. Lärare och elever i offentliga skolor har också begränsad eller ingen tillgång till internet. Studenter från fattiga familjer med lägre utbildningsnivå och barn med dålig inlärningsmotivation lider mest under coronaviruset. Barnen kan ha ett större beroende än yngre elever av föräldrar och de behöver vägledning i sin inlärningsprocess, tillgång till internet och användning av digitala enheter och applikationer. , och studenter från familjer med högre och lägre socioekonomisk status.
Stängningar av skolor kan ytterligare öka ojämlikheten mellan eleverna Owusu-Fordjour et al. Studenter på landsbygden och från missgynnade familjer saknar tillgång till teknik, tillgång till internet och utbildningsresurser Di Pietro et al. Distansutbildning är en bra möjlighet för lärare, elever och familjer. Online undervisning och lärande är inte ett nytt sätt att leverera för utvecklade länder och vissa utvecklingsländer. Dessutom är datorer och annan IT-utrustning hemma svåra för de flesta föräldrar, barn och elever i utvecklingsländer Sahu. Dessutom är vissa kurser svåra eller omöjliga att lära ut och lära sig genom onlineinlärningsmetoder som sport, omvårdnad, laboratorier, musik och konstkurser.
Skiftet från lektion ansikte till ansikte till onlinekurs har en allvarlig inverkan på bedömningar och utvärderingar. Beroende på kursens karaktär och bedömningstyp är det en utmanande uppgift att tillämpa bedömningar och utvärdering online. Så att lärare har tvingats ändra sina bedömningstyper för att passa onlineläget. Dessutom är laboratorietester, praktiska tester och prestandatester omöjliga att genomföra online. Dessutom kommer elever som inte har tillgång till internet att drabbas av bedömningar och utvärderingar. varit utmanande.
Elever, föräldrar och lärare behöver också utbildning för att tillhandahålla onlineinlärning effektivt, men sådant stöd är särskilt begränsat i utvecklingsländer. Utbildningsskillnader är ett hot mot utbildningssystemets kontinuitet i en tid av oväntade nedläggningar av utbildningssystem UNESCO, b. Därför, även om onlineundervisning och lärande är ett bra tillfälle att fortsätta utbildning under pandemin, är det utmanande för utvecklingsländerna Sun et al. Stängningarna av skolor och högre utbildning påverkar den psykiska och fysiska hälsan hos barn, elever, föräldrar och lärare i världen, särskilt i utvecklingsländer UNESCO, b.
Eftersom under skolavslutning kan både pojke- och flickelever i de flesta landsbygdsområden tvingas att fullt ut försörja sina familjer i boskapsskötsel och jordbruk. Flickstudenter från låginkomstfamiljer och landsbygdsområden kan löpa en högre risk för sexuella övergrepp, tvångsarbete och tidiga äktenskap. Den snabba ökningen av de infekterade fallen har skapat en känsla av oro och osäkerhet om vad som kommer att hända Tiruneh, avstängningen på grund av coronavirus kan människor känna stress, rädsla och ångest, såsom rädsla för att dö, en rädsla för att deras släktingar ska dö Sahu, Denna stress kan påverka elevernas, mentala och fysiska hälsa hos eleverna.
Alla studenter kanske inte har bra interaktion med online-inlärningsapplikationer och plattformar Haleem et al. UNICEF UNICEF uppgav att i fallet med nedläggningar av skolor, högskolor och universitet, stödja fortsatt tillgång till utbildning av hög kvalitet. Detta kan inkludera användningen av distansutbildningsstrategier, tilldela läsning och övningar för hemstudier, radio- eller tv-undervisning av akademiskt innehåll, tilldela lärare att utföra distansuppföljning med elever och utveckla avancerade utbildningsstrategier. Pandemin har fått hela världens utbildningssystem att anta distansundervisning eftersom pandemin driver ansikte mot ansikte lärande till onlineinlärning. Så i de flesta utvecklade länder genomförs kurser och prov online med hjälp av olika applikationer och sociala nätverk Sun et al.
Använde situationen som en möjlighet att installera nätverksinfrastruktur och skala internetåtkomst över stads- och landsbygdsområden Viner et al. Eleverna börjar lära sig hemifrån och stanna hemma så mycket som möjligt, för att hålla fysisk distans och rädda sig själva. I vissa länder fanns det ett onlineinlärningssystem innan covid, men traditionellt ansikte mot ansikte hade kraften Tiruneh, men nu kommer onlineinlärning att vara det första alternativet. Digitala lärandehanteringssystem som Google Classroom och Moodle. Massiva öppna onlinekursplattformar som Alison, Coursera, EdX och Udemy. Självstyrt lärandeinnehåll som Khan Academy och OneCourse UNESCO, en. Covid-pandemin har ingen klar utredning när viruset kommer att kontrolleras, men det finns en indikation på att det kommer att hålla på i två år och att viruset kommer att inträffa igen och utmana världen.
Så länderna bör planera olika strategier för att kontinuera utbildningssystemet genom distansutbildning. Angående detta utformar landet en strategi för att skala utbildningsteknologi under pandemier, etablera utbildningsresurser med nollbetyg på internet, fonder för samhällsomfattande tjänster och koppla skolor till internet, förbereda undervisnings- och inlärningsresurser online, använda kostnadsfria lärresurser online, träna mobilt lära sig, träna radio- och tv-undervisning och växa upp IKT-infrastrukturer Tiruneh, identifiera sedan varje distansutbildning utmaningar och möjligheter för barn, elever, lärare och familjer.
Detta hjälper till att avgöra och kontrollera flaskhalsen i onlineutmaningar för undervisning och inlärning. Länderna bör öva på användningen av utbildningsteknik i stor skala och installera IKT-infrastruktur Chick et al. Använda medel för samhällsomfattande tjänster för att skala internetåtkomst för studenter, lärare och samhällen. Men pandemin påverkar tillgången på finansiering för utbildning Niranjan, så regeringar bör utforma utbildningsfinansieringspolicyer och strategier för att minimera effekten av Al-Samarrai et al. Tillgång till utbildningsinnehåll online från gratis öppna utbildningsresurser tillhandahållna av ideella utgivare och privata företag Wajdi et al. Öka tillgängligheten för utbildningsresurser på mobiltelefoner. Föräldern bör hålla koll på sina barn och undvika dålig praxis i mobilt lärande.
Installera IKT-infrastruktur och utbildningsteknik för att nå elever på landsbygden och de mest utmanande områdena Tiruneh, Använd virtuella klasser för att främja elevernas framsteg och utbildningsprestationer. Covid-pandemin har utmanat utbildningssamhället. Författarna i Crawford et al. De beslutade att till sociala distanseringsstrategier på högre utbildningar, behöver en snabb ombyggnad av läroplanen för helt online-inlärning. I Pujari, uppgav att på grund av nedläggningen av skolstudenter, ställs lärare och föräldrar inför olika svårigheter i Indien. Så onlineundervisning är en bättre lösning, genomförbar och lämplig men den utmanar fattiga föräldrar och elever. Enligt UNESCO-rapporter har covid-pandemin avbrutit lektionen ansikte mot ansikte för minst 9 av 10 elever över hela världen.
Globalt har länder stängt alla sina skolor, vilket påverkar över 1. Dessutom kan cirka 56 miljoner studenter inte använda mobiltelefoner, eftersom de inte täcks av mobilnät. Dessutom bor cirka 56 miljoner studenter i Afrika söder om Sahara som inte betjänas av mobilnät. Dessutom belyser pandemin behovet av fler IKT-utbildade lärare. Detta utmanar att fortsätta utbildningssystemet under covid-pandemin i utvecklingsländer. Regeringarna i länder med olika inkomstnivå använder olika metoder för distansutbildning för att fortsätta utbildningen under skolavslutningar Vegas, till exempel Europa, Centralasien, Östasien, Stilla havet, Karibien och Latinamerika erbjuder de flesta länder distansutbildning via onlineinlärning fullt ut och kombinationen av sändning och onlinelärande för att undervisa studenter på landsbygden.
Låginkomstländer och medelinkomstländer som erbjuder sändningar och onlineinlärning når dock inte de flesta studenter Winthrop, men länder söder om Sahara tillhandahålls inte utbildning till sina lärare Vegas, Slutligen antyder rapporten att pandemin kommer att ha en mycket stor inverkan på utbildningssystemet i världen. Särskilt utbildningssystemet i låginkomstländer kommer att vara de mest negativt påverkade och mindre kapabla att tillhandahålla distansutbildning och utbildning till lärare. stängningar.
Utbildningsinstitutioner bör utforma läroplaner, förbereda inlärningsstrategier och tekniker för post-COVID och omvandla själva utbildningssystemet. Under stängningar bör läroplansdesign, samarbeten, kompetensutveckling och utbildningsinstitutioner fokusera på att främja utbildningssystemet. Skollärare i samarbete med utbildningstjänstemän måste ge föräldrar och elever medvetenhet för att se till att barn är säkra hemma under skolavslutningar och försöker lära sig och läsa böcker så mycket som möjligt Crawford et al. Det finns ojämlikhet bland studenter i städer och på landsbygden; elever från låginkomsttagare eller höginkomsttagare och läskunniga eller analfabeter.
Så att utbildningssystemet bör utforma och implementera några evidensbaserade åtgärder som syftar till att underlätta återvinningen av den förlorade delen när skolor öppnas igen. På grund av bristen på erforderligt stöd under skolnedläggningarna kan det ta mycket lång tid för barn från analfabeter och låginkomsttagare att få tillbaka sin missade del när de återvänder till skolan. Vissa elever från föräldrar med låg inkomst kan besluta sig för att arbeta som dagliga arbetare för att försörja sina familjer ekonomiskt och kanske aldrig återvända till skolan när skolor öppnar igen.
Föräldrar från landsbygden kan vara ovilliga att skicka tillbaka sina barn till skolan eftersom de kanske föredrar att deras barn fortsätter att stödja dem i boskapsskötsel och jordbruk. Skolorna bör spåra de elever som inte återvänder till skolan och även om länderna återhämtar sig från covid kan föräldrar vara rädda för att skicka sina barn tillbaka till skolan så att utforma strategier för att uppmuntra föräldrar att skicka tillbaka sina barn till skolan Tiruneh, Utbildningen systemet behöver strategier för hur man förbereder lärare och elever för att reagera effektivt under och efter covid. Lärare kanske inte undervisar hela tiden i ett klassrum ansikte mot ansikte; elever kanske inte lär sig i öga mot öga hela tiden. När covid-pandemin är över måste utbildningssystemet förbereda alla på att vara flexibla och snabbt anpassa sig till olika lärplattformar under en kristid.
Covid är en pandemisjukdom som orsakas av ett virus som påverkar utbildningssystemet i både utvecklingsländer och utvecklade länder. I världen är de flesta skolor, högskolor och universitet stängda för att kontrollera spridningen av covid. Skolnedläggningen medför svårigheter för elever, familjer och lärare. Men distansundervisning är en utmaning i utvecklingsländerna eftersom många föräldrar inte själva har gått i skolan, brist på IKT-infrastruktur, datorer, radio och tv. De fattiga och digitalt läskunniga familjerna med lägre utbildningsnivåer barn med dålig inlärningsmotivation lider mer i denna situation och detta ökar ojämlikheten.
Studenter i de flesta landsbygdsområden kan tvingas att fullt ut försörja sina familjer i boskapsskötsel och jordbruk. Dessutom kan flickstudenter från låginkomstfamiljer och landsbygdsområden löpa en högre risk för sexuella övergrepp, tvångsarbete och tidiga äktenskap. Covid-pandemin har fått alla utbildningsskolor över hela världen att anta undervisning och lärande online. Så regeringar bör skala nätverksinfrastruktur och internetanslutning över stads- och landsbygdsområden. Länderna bör utforma en strategi för att skala utbildningsteknologi, etablera utbildningsresurser med noll betyg på internet, förbereda digitala undervisnings- och inlärningsresurser, använda gratis online-lärresurser, använda mobilt lärande, använda radio- och tv-undervisning och växande IKT-infrastrukturer.
Under stängningar arbetar forskare, läroplansutformare, utbildningsansvariga och utbildningsinstitutioner tillsammans för att förändra utbildningssystemet. Skolor och universitet bör utforma läroplaner, förbereda inlärningsstrategier och tekniker för post-COVID och omvandla själva utbildningssystemet. Efter covid utformar skolorna och universiteten strategier och metoder för att återvinna förlorade delar, se till att barn återvänder till skolan när skolor öppnar igen, och skala infrastrukturer för onlineinlärning. Slutligen har covid-pandemin påverkat utvecklingsländernas utbildningssystem ansikte mot ansikte. Därför bör utvecklingsländer skala infrastrukturer för undervisning och lärande online.
Författarna förklarar inga intressekonflikter när det gäller publiceringen av denna artikel. Covid-pandemins inverkan på utbildningsfinansiering. World Bank Other Operational Studies , Världsbanken. Övergång till onlineutbildning i skolor under en SARS-CoV-2 Coronavirus COVID-pandemi i Georgien. Pedagogisk forskning, 5, artikelnr. Att använda teknik för att upprätthålla utbildningen för invånarna under covid-pandemin. Journal of Surgical Education, 77, Varje individ behöver ordentlig utbildning för att förbättra sin egen livsstandard och bli en del av den sociala och ekonomiska tillväxten i sitt eget land.
Varje persons eller lands framtid beror på vilken utbildningssystemstrategi som följs. Även efter massor av medvetenhetsprogram om korrekt utbildning i vårt land, finns det fortfarande många byar kvar som inte har tillräckliga resurser och medvetenhet för utbildning av människor som bor där. Även om tillståndet har förbättrats än tidigare och olika åtgärder har vidtagits av regeringen för att förbättra utbildningsstatusen i landet. Samhällets välmående beror på välmåendet för de människor som lever i det samhället. Det ger ekonomiskt och socialt välstånd över hela landet genom att lösa problem och identifiera lösningar.
Utbildning är ett viktigt verktyg för alla för att få framgång i livet och förtjäna respekt och erkännande. Det ger förmåga att tänka positivt och negativt i både positiva och negativa aspekter för att få säkerhet och hantera situationen. Det är det enklaste sättet att förbättra våra kunskaper och utöka kompetensen för att ha fri sikt över världen. Det skapar intresse inom oss att förbättra vårt sätt att leva och därmed landets tillväxt och utveckling. Vi kan lära oss genom att titta på TV, läsa böcker, diskutera och på olika sätt. Korrekt utbildning identifierar våra karriärmål och lär oss att leva på ett mer civiliserat sätt. Vi kan inte föreställa oss vårt liv utan utbildning eftersom vi inte kan utveckla en hälsosam omgivning och skapa en gemenskap i förväg.
Allt i livet är baserat på människornas kunskap och skicklighet som i slutändan kommer från utbildning. Den ljusa framtiden för individen, samhället, samhället och landet beror på att utbildningssystemet följs. Att öka efterfrågan på mer tekniska framsteg i livet ökar omfattningen av kvalitetsutbildning. Det hjälper forskare i forskningsarbeten, uppfinning av utrustning, enheter, maskiner och annan teknik som krävs för det moderna livet. Människor blir mycket medvetna om omfattningen och betydelsen av utbildning i deras liv och försöker därmed få nytta. Men människor som bor i eftersatta områden i landet kan fortfarande inte få ordentlig utbildning på grund av bristen på några grundläggande krav i livet.
De kämpar fortfarande med sina dagliga rutiner. Vi måste skapa lika medvetenhet om utbildning inom alla områden för bättre tillväxt och utveckling i hela landet. Det möjliggör och förbereder oss i varje aspekt av livet. Utbildningssystemet är fortfarande svagt i de outvecklade regionerna i landet istället för många av de utbildningsprogram som drivs av regeringen. Människor som bor i sådana områden är mycket fattiga och tillbringar hela dagen med att ordna bara några grundläggande behov. Det krävs dock en bred insats av alla för att skapa möjlighet till ett ordentligt utbildningssystem i alla hörn av landet. Det behöver aktivt deltagande av alla för att höja utbildningssystemets nivå i landet.
Skolornas och högskolornas myndighet bör sätta upp några huvudmål för utbildningen för att stimulera elevernas intresse och nyfikenhet. Arvodestrukturen bör också diskuteras på en bred nivå eftersom de flesta studenter på grund av den höga avgiftsstrukturen blir oförmögna att föregå sin utbildning, vilket leder till skillnader i alla aspekter av livet bland människor. Utbildning är människans första och främsta rättighet så alla ska få jämlikhet i utbildning. Vi måste göra en balans i möjligheterna för utbildning för alla för att skapa jämlikhet mellan människor och lika individuell utveckling över hela landet.
Utbildning gör det möjligt för alla i samhället att tolka saker omkring sig på ett mycket positivt sätt. Det hjälper till att upprätthålla en balans mellan vår kropp, själ och själ samt främjar ytterligare nödvändiga framsteg inom utbildningsteknologin. Det främjar det aktiva deltagandet av individer som lever i samhället för tillväxt och utveckling i sina länder. Det gör det möjligt för alla att växa både socialt och ekonomiskt genom att utveckla den gemensamma kulturen och värderingarna i samhället. Utbildning är den viktigaste faktorn som spelar en stor roll i utvecklingen av en individ såväl som ett land. Nu för tiden har det blivit en viktig faktor för framtida ljusstyrka för de nya generationerna i alla samhällen.
Utbildning har gjorts obligatorisk av regeringen för alla barn i 5-årsåldern. Utbildning påverkar allas liv på ett positivt sätt och lär oss att hantera alla stora eller små problem i livet. Även efter en stor medvetenhet i samhället om nödvändigheten av utbildning för alla, är andelen utbildning fortfarande inte densamma i olika delar av landet. Människor som bor i efterblivna områden får inte ordentliga fördelar av bra utbildning eftersom de saknar pengar och andra resurser. Några nya och effektiva strategier har dock planerats och genomförts av regeringen för att lösa problemen inom sådana områden.
Utbildning förbättrar den mentala statusen och förändrar en persons sätt att tänka. Det ger förtroende och hjälper till att omvandla tänkandet till handlingen för att gå vidare och få framgång och erfarenhet. Utan utbildning blir livet planlöst och tufft. Så vi bör förstå vikten av utbildningen och dess engagemang i vårt dagliga liv. Vi bör uppmuntra utbildning i efterblivna områden genom att låta dem känna till fördelarna med utbildning. Funktionshindrade och fattiga krävs lika mycket och har lika rätt att utbilda sig som rika och vanliga människor för att få global utveckling. Var och en av oss borde göra vårt bästa för att utbilda oss på högre nivå samt göra den goda utbildningen tillgänglig för alla globalt, särskilt de fattiga och funktionshindrade.
Vissa människor är helt outbildade och lever ett mycket smärtsamt liv på grund av bristen på kunskap och skicklighet. Vissa människor är utbildade men har inte tillräckliga färdigheter för att tjäna pengar för sin dagliga rutin bara på grund av bristen på ett ordentligt utbildningssystem i de efterblivna områdena. Därför bör vi försöka ha lika möjligheter till ett bra utbildningssystem för alla oavsett om de bor i rika eller fattiga regioner. Ett land kan inte växa och utvecklas utan medborgarnas individuella tillväxt och utveckling. Alltså beror utvecklingen i vilket land som helst i hög grad på den utbildningsstandard som är tillgänglig för dess medborgare. Ett bra utbildningssystem måste ha gemensamma mål i alla delar av landet för att ge sina medborgare ett lämpligt och korrekt lärande. Utbildning är processen att tillhandahålla eller skaffa kunskap.
Det är något som förvandlar en människa till en bättre människa. Genom utbildning lär vi oss om etik, värderingar och får kunskap om världen. Utbildning bidrar också till att förbättra vårt tänkande och gör oss mer mogna och toleranta. Det förbereder oss också för vår framtid genom att låta oss förvärva de grundläggande färdigheter som är mycket viktiga för att ge oss försörjning. Vikten av utbildning kan förstås utifrån det faktum att den person som är välutbildad är mycket respekterad och uppskattad i samhället. Utbildning tar oss ut ur okunnighetens mörker och vidgar vårt tänkande och vår mentala förmåga. Ett välutbildat land kommer alltid att ha färre problem och kommer att gå framåt på vägen mot tillväxt och utveckling.
Utbildning hjälper en person att fatta bättre beslut i sitt liv och får honom också att analysera saker på ett mer intellektuellt sätt. Ett bättre beslut i rätt tid ökar chanserna att lyckas i livet. En välutbildad person kommer alltid att ha en bättre livsstil och tjäna ett försörjning jämfört med en individ som inte är utbildad. Utbildning hjälper till att tjäna bättre karriärmöjligheter och öppnar vägen för framgång. En välutbildad person kommer alltid att ha en bättre kommunikationsförmåga och kroppsspråk. Han kommer att kunna presentera sig själv på ett mer sofistikerat och härstammande sätt inför andra och göra honom förstådd av andra på ett bättre sätt.
Utbildning ger intellektuell mognad och får människor att följa livets rätta väg och hjälper till att hålla sig borta från allt det onda i samhället. Det gör honom till en individ med stor etik och värderingar. En person som är välkvalificerad kan försörja sig var som helst utan att bli beroende av andra. Det gör honom självständig, ekonomiskt såväl som känslomässigt genom att öka hans självförtroende. Ett land vars medborgare är välutbildade kommer också att stödja landets ekonomi på olika sätt. En utbildad väljare kommer också att välja en bättre ledare för sitt land som kommer att arbeta för dess tillväxt och utveckling. Det moderna utbildningsbegreppet fokuserar främst på att utveckla färdigheter med utbildning.
Den motsätter sig det konventionella konceptet som i princip bara handlar om poängsättning och godkända prov. Modernt koncept är det progressiva sättet att förmedla utbildning som koncentrerar sig på en persons övergripande utveckling. Det förbereder en individ att möta världens utmaningar och syftar till att göra honom oberoende och självständig. Modern utbildning använder sig av teknik och vetenskaplig utveckling och demonstrerar praktisk användning av kunskapen vilket förbättrar barnens greppförmåga. Den använder internet, datorer och ljudvideokomponenter för att få barn att förstå grunderna i ett koncept och förbereder dem för deras framtid.
Utbildning är definitivt ett av de viktigaste verktygen för framgång. Det öppnar dörren till nya möjligheter och bygger en väg mot ett bättre liv. En person som har en hög kvalifikation kan lätt få bättre jobbmöjligheter och kan uppfylla de berörda jobbstandarderna i organisationen. Utbildning förändrar också vårt perspektiv på livet och gör oss mer optimistiska. Den stora oceanen av kunskap som erhållits genom utbildning hjälper oss att lösa större problem på ett mycket rationellt och positivt sätt vilket gör plattformen för framgång inom respektive yrke. Utbildning förbättrar också din produktivitet och gör dig smartare att utföra en given uppgift med hjälp av modern teknik.
Det hjälper dig att lära dig de berörda färdigheterna som krävs för ett jobb och gör dig framåt inom ditt område.
No comments:
Post a Comment